Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich użycie. Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Pytania i odpowiedzi

Czy w SmartDeal mogę sprzedawać używane urządzenia?

Nie, wszystkie urządzenia sprzedawane w serwisie SmartDeal muszą być nowe, oryginalne oraz posiadać gwarancję i pudełko z wszystkimi akcesoriami dodawanymi przez producenta. 

Czy produkty sprzedawane na SmartDeal muszą posiadać gwarancję producenta?

Tak. Wszystkie produkty sprzedawane w SmartDeal muszą posiadać gwarancję producenta, która wynosi zazwyczaj 12 lub 24 miesiące.
Sprzedając urządzenie koniecznie dołącz do niego dokumenty gwarancyjne umożliwiające reklamację.

Czy do urządzeń sprzedawanych na SmartDeal powinienem dołączyć są akcesoria, które dodaje producent (np. ładowarkę, kabel USB, zestaw słuchawkowy, instrukcję)?

Tak. Do urządzeń sprzedawanych w SmartDeal muszą być dołączone  wszystkie akcesoria, w które wyposaża je producent (m.in. ładowarka, kabel USB, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna). 
Wszystkie elementy zestawu muszą  znajdować  się w oryginalnym opakowaniu.

Ile kosztuje dodanie oferty sprzedaży?

SmartDeal oferuje Ci dwie opcje jednorazowej płatności za wystawienie oferty sprzedaży urządzenia mobilnego – za pośrednictwem płatności online, bądź poprzez wysłanie SMS. 

 

Cennik dodania oferty

 

Użytkownikom, którzy planują wystawić wiele produktów SmartDeal oferuje możliwość wykupienia pakietu ofert w atrakcyjnej cenie. Bez względu, na to, który pakiet wybierzesz, w każdej opcji przygotowaliśmy dla Ciebie interesujące zniżki. 

 

Cennik pakietów

 

Jeżeli zakupisz jeden z powyższych pakietów Twoje konto w SmartDeal zostanie doładowane odpowiednią liczbą ofert. Będziesz mógł je wykorzystać wystawiając kolejne produkty.
Stan konta, czyli liczbę ofert pozostałych do wykorzystania będziesz mógł sprawdzić w swoim profilu. 

Każdy pakiet jest ważny przez 3 miesiące

 

Czy SmartDeal pobiera prowizję od sprzedaży?

Nie,  SmartDeal nie pobiera opłat prowizyjnych od sprzedaży.
Jedyny koszt jaki ponosisz to opłata za dodanie oferty sprzedaży.

Jak długo moja oferta będzie publikowana w SmartDeal?

Sam określasz do kiedy Twoja oferta ma być publikowana w serwisie. 
Maksymalny czas publikacji oferty to 30 dni 

Jak dodać pierwszą ofertę sprzedaży?

Tylko w SmartDeal  sprzedając urządzenia mobilne nie musisz tworzyć długich opisów, ani dodawać własnych zdjęć produktu, my przygotowaliśmy to za Ciebie. 
Ty wybierasz jedynie model urządzenia, który chcesz sprzedać, w kilku prostych krokach dodajesz swoją ofertę sprzedaży i gotowe! Zobacz jakie to proste:

Krok 1 – Korzystając z filtrów lub wyszukiwarki na liście produktów wybierz interesujące Cię urządzenie. Możesz dodać ofertę sprzedaży jednego lub kilku produktów jednocześnie.

 

Sprzedaż produktu - krok 1

 

Krok 2 –  Na karcie produktu znajdziesz szczegółowe informacje na temat wybranego przez Ciebie modelu i zobaczysz pełną listę aktualnych ofert kupna.

Sprzedaż produktu - krok 2

 

 

Krok 3 -  Jeżeli wybrałeś już model  który chcesz dodać do swojej oferty kliknij sprzedaj

Sprzedaż produktu krok 3

 

Krok 4 - W zakładce Produkty zostaniesz poproszony o podanie:

  • ceny za jaką możesz sprzedać urządzenie,
  • ilości sztuk,
  • czy sprzedawany produkt posiada blokadę simlock,
  • do kiedy Twoje oferta ma być publikowana w serwisie,
  • czy  wystawiasz faktury VAT,
  • określ dopuszczalne warunki dostawy i płatności. 

Sprzedaż produktu - krok 4

 

Krok 5jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś się w SmartDeal, zostaniesz poproszony o założenie konta.  Wypełnij krótki formularz, a następnie potwierdź rejestrację kodem SMS, który zostanie wysłany na podany przez Ciebie numer telefonu.

Sprzedaż produktu - krok 5

 

Krok 6 -  W zakładce  Podsumowanie i płatność znajdziesz szczegóły dodawanej oferty. Sprawdź ich poprawność i wybierz formę płatności. Dodanie oferty jednej sztuki produktu kosztuje 7,5 zł netto przy płatności online lub 9 zł netto przy płatności SMS.
Jeżeli sprzedajesz wiele produktów oszczędzaj kupując jeden z przygotowanych przez nas pakietów.  Po dokonaniu płatności  kliknij dodaj ofertę.

Sprzedaż produktu - krok 6

 

Krok 7 -  Twoja oferta zostanie opublikowana w SmartDeal w ciągu kilku minut. W każdej chwili możesz ją podejrzeć na swoim koncie Moje Konto.

Pamiętaj, że Twoja oferta zostanie automatycznie dopasowana, kiedy w serwisie pojawi się oferta kupna odpowiadająca Twoim warunkom. Dopasowanie zgodnych ofert jest jednoznaczne z zawarciem transakcji sprzedaży.

 

Czy mogę edytować moja ofertę sprzedaży po jej dodaniu?

Tak, ale nie możesz zmienić produktu który chcesz sprzedać.

Możesz edytować : 

  • cenę,
  • informację czy posiadane urządzenie może posiadać blokadę simlock,
  • informację czy wystawiasz faktury VAT,
  • dopuszczalne formy dostawy i płatności,
  • czas publikacji oferty.
Czy mogę dodać własne zdjęcia oraz opisy do sprzedawanego urządzenia?

Nie.
Sprzedając urządzenie w SmartDeal nie musisz tworzyć opisów ani zdjęć.
Zrobiliśmy to za Ciebie, dlatego dodawanie ofert jest niezwykle szybkie i proste. Wszystkie zdjęcia i opisy produktów w serwisie  są aktualizowane na bieżąco.  

Czy mogę wyróżnić jakoś swoją ofertę sprzedaży i ile to kosztuje?

SmartDeal nie wyróżnia żadnych ofert i nie pobiera opłat z tego tytułu. Najlepszym wyróżnieniem Twojej oferty będzie atrakcyjna cena.

Czy mogę dodać wiele sztuk produktu w jednej ofercie sprzedaży?

Tak, możesz dodać ofertę sprzedaży wielu sztuk za jednym zamachem.

Jeżeli zdecydowałeś się na sprzedaż kilku sztuk jednego modelu (np. 5 sztuk urządzenia Apple iPhone 4S Biały 16 GB) wystarczy, że w formularzu podasz ich ilość.

W jednej ofercie możesz zamieścić także kilka różnych modeli.

 

Sprzedaż produktu - wiele modeli

 

Jeżeli chcesz  za jednym razem dodać różne modele urządzeń w tym celu  skorzystaj z wyszukiwarki lub filtrów na liście produktów.  Wybierz interesujące Cię urządzenia i dodawaj je do  listy produktów.   Zostaną one zapisane na liście w Twojej ofercie sprzedaży.


Żeby dodać ofertę kliknij w Lista produktów na górze strony. 

Sprzedaż produktu - lista produktów

Czy mogę dodać kilka różnych modeli w jednej ofercie sprzedaży?

Tak.
W tym celu  skorzystaj z wyszukiwarki lub filtrów na liście produktów.  Wybierz interesujące Cię urządzenia i dodawaj je do listy produktów.  Zostaną one zapisane na liście w Twojej ofercie sprzedaży.
Żeby dodać ofertę kliknij w Lista produktów na górze strony.

Czym są i jak działają pakiety?

Pakiety zostały stworzone z myślą o osobach,  które chcą sprzedawać wiele urządzeń w serwisie SmartDeal, obniżając przy tym koszty wystawiania pojedynczej oferty. 

Cennik pakietów

 

Decydując się na  zakup jednego z pakietów dostępnych w SmartDeal  Twoje konto w serwisie zostanie doładowane odpowiednią liczbą ofert. Będziesz mógł je wykorzystać wystawiając kolejne produkty. Liczbę ofert pozostałych do wykorzystania będziesz mógł sprawdzić w swoim profilu - Mój SmartDeal.

Pamiętaj,  że cena pojedynczej oferty sprzedaży obejmuje dodanie 1 sztuki produktu

 

Kiedy wybieram sposób dostawy i płatności ? Czy dodając ofertę mam zaznaczyć kilka opcji?

Podczas dodawania oferty  zaznaczasz wszystkie opcje dostawy i płatności, na które się zgadzasz.
To samo robi kupujący dodając swoją ofertę. Jeśli więc zaznaczysz kilka opcji, zwiększasz szansę na szybkie dopasowanie atrakcyjnej oferty zakupu.

Sprzedaż produktu - opcje dostawy

 

W jaki sposób zostanie więc dostarczony mój produkt i jak kupujący za niego zapłaci?
 

Jeśli kupujący również wskazał kilka możliwych form dostawy i płatności, po dopasowaniu oferty to on wybierze, którą ze wskazanych wcześniej form preferuje.

Ile czasu będę czekać na dopasowanie się ofert?

Czas oczekiwania na dopasowanie zależy przede wszystkim od atrakcyjności zaproponowanych przez Ciebie warunków.

Twoja oferta sprzedaży zostanie dopasowana automatycznie w momencie, kiedy w systemie pojawi się kontroferta zakupu, która będzie odpowiadała Twoim oczekiwaniom.

Aby skrócić czas oczekiwania należy:

  • Sprawdzić jakie produkty i w jakich cenach aktualnie szukają kupujący,
  • Zaznaczyć kilka dopuszczalnych form dostawy i płatności,
  • Zaproponować możliwie najniższą cenę minimalną.
Dodałem ofertę sprzedaży, kiedy dojdzie do zawarcia transakcji?

Transakcja zostanie zawarta automatycznie z chwilą dopasowania zgodnych ofert zakupu i sprzedaży.
To znaczy w chwili, kiedy ktoś doda ofertę zakupu na Twoje urządzenie oferując cenę równą lub wyższą niż Twoja. Wówczas dojdzie do zawarcia zobowiązującej umowy pomiędzy Tobą a kupującym.

Czy sprzedam produkt w cenie minimalnej, którą podałem?

Tak, jeśli w ofercie zostanie zamieszczona oferta zakupu odpowiadająca Twoim warunkom.

Pamiętaj, że w SmartDeal cena jest najważniejszym wyróżnikiem Twojej oferty, dobrze więc, żeby była ona możliwie jak najniższa.

SmarDeal nie pobiera ani opłat za promocję ofert ani prowizji od sprzedaży, a za dostawę zawsze płaci kupujący, dzięki czemu Twoje koszty ograniczone są do minimum.

Skąd będę wiedzieć, że moja oferta sprzedaży została dopasowana?

Jeżeli Twoja oferta zostanie dopasowana, informacja ta pojawi się na Twoim koncie użytkownika – Moje Konto (status oferty zmieni się z opublikowana na dopasowana).
Dostaniesz również e-mail ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zawartej transakcji sprzedaży. 

Chcę sprawdzić status mojej oferty. Jak mogę to zrobić?

Wszystkie informacje dotyczące złożonej przez Ciebie oferty sprzedaży znajdziesz logując się na swoje 
konto - Moje Konto.
O
 każdym zmianie statusu Twojej oferty poinformujemy Cię również drogą mailową.

Czy mogę wycofać ofertę sprzedaży z serwisu SmartDeal?

Możesz wycofać swoją ofertę sprzedaży, ale jedynie do momentu, aż zostanie ona dopasowana z ofertą kupna.
Wówczas zostanie zawarta transakcja  kupna-sprzedaży  pomiędzy Tobą a kupującym. Dopasowanie ofert nastąpi automatycznie w momencie, kiedy system znajdzie kontrofertę spełniającą warunki Twojej oferty sprzedaży.
Wycofanie oferty, która została dopasowana nie jest możliwe.

Jak skontaktować się z kupującym?

W podglądzie dopasowanej oferty znajdziesz dane kontaktowe kupującego, w tym imię i nazwisko lub nazwę firmy, telefon oraz adres e-mail.
Kontakt do kupującego zostanie do Ciebie wysłany również drogą e-mailową.

Ile mam czasu po dopasowaniu się ofert na wysłanie towaru kupującemu?

Od momentu dopasowania zgodnych ofert, czyli zawarcia transakcji, jesteś zobowiązany do wysłania towaru kupującemu w ciągu 3 dni roboczych.

Czy zamówione produkty mogą zostać dostarczone przez Pocztę Polską lub innego kuriera niż UPS?

W tym momencie nie ma takiej możliwości.

Serwis SmartDeal jest zintegrowany z systemami firmy kurierskiej UPS oraz z Paczkomatami.

Dzięki tej integracji, kupujący zostanie poinformowany o tym kiedy przesyłka została wysłana, a Ty będzie wiedział, że klient zapłacił za produkt lub już go odebrał.

Wysyłka towaru przez inne firmy uniemożliwiałaby automatyczną zmianę statusów ofert (np. z opłaconej na wysłaną), co znacznie utrudniłoby proces transakcyjny, obniżając jednocześnie jego bezpieczeństwo. 

Wysłałem towar kupującemu, kiedy otrzymam pieniądze?

Jeśli kupujący płaci przelewem, to pieniądze za sprzedany produkt zostaną przekazane na Twoje konto automatycznie w momencie, kiedy kupujący otrzyma przesyłkę i  potwierdzi zgodność otrzymanego towaru z opisem.  Jeśli nie zgłosi on żadnych zastrzeżeń w ciągu 24h od dostarczenia urządzenia to uznaje się, że towar jest zgodny z opisem.

Jeśli kupujący płaci za pobraniem, to również ma 24h na zgłoszenie uwag, a pieniądze zostaną przesłane na Twoje konto w momencie, kiedy wpłyną one od firmy kurierskiej (zwykle trwa to 2-3 dni robocze).

Czy otrzymam FV za dodawanie ofert i pakiety kupione w SmartDeal?

Tak.
Serwis SmartDeal oferuje  możliwość wystawienia zbiorczej faktury VAT pod koniec miesiąca.

Wystarczy zaznaczyć pole "Chcę otrzymać fakturę" w zakładce Płatności w Profilu na koncie Moje Konto.

SmartDeal wystawia FV za oferty sprzedaży dodane jedynie przy płatności DotPay, za oferty dodane za pomocą SMS Premium, fakturę wystawia operator usługi SMS Premium.

Czy mogę odstąpić od umowy z kupującym?

Nie, chyba że kupujący wyrazi na to zgodę.

Co to jest centrum sporów?

Centrum sporów  to narzędzie do szybkiego wyjaśnienia nieporozumień (problemów) pomiędzy kupującymi i sprzedającymi , związanych z finalizowaniem transakcji (np. kupujący opóźnia wpłatę za zakupiony towar, sprzedający wysłał uszkodzony telefon.)

Użytkownicy mogą kontaktować się pomiędzy sobą i w razie takiej potrzeby, zgłaszać spory klikając przycisk zgłoś spór na ekranie centrum sporów znajdującym się na koncie Moje Konto.

Zapomniałem hasła. Co zrobić?

Kliknij w link zapomniałem hasła i podaj swój adres e-mail.
Przypomnienie hasła zostanie wysłane na Twojego maila w ciągu kilku minut.

Top